3 st hade inte åkt med oss tidigare. Vi hade bra väder, inte riktigt gassande sol men tillräckligt varmt ändå. Detta år hade vi turen att få lite mer träningspass att välja på än vad vi annars brukar få. Passen var otroligt bra utformade för oss reumatiker. Vi startar med Pinngympan för att mjuka upp kroppen på morgonen och denna gång fick vi en riktigt bra sångfågel som ledde passet som har varit med i melodifestivalen Oliva Eliasson. Fysioterapeuterna på Vintersol är ju något extra, många fick en sådan bra hjälp där många knutar löstes.

På helgerna försökte vi hitta på något annat att göra. Reumatiker Distriktet ordnade en gemensam resa till busstur till El Médano som är en lite pittoresk by där vindsurfarna trivs. Det fanns lite av varje att utforska i byn. Så som marknad, olika caféer och restauranger eller vandra upp på det röda berget Montarna Roja det som man ser vi inflygningen till Teneriffa eller så kunde man ta sig ett dopp i havet och ligga och sola om man ville. Den resan slutade med lunch på ett bananplantage El Cordero eller fåret som vi säger. Mycket god och inhemsk Tapas och inhemskt vin. Det fanns även andra möjligheter att åka med på utflykter som vår fritidsledare anordnade som t.ex.. några av oss åkte en kväll upp till El Chamos och åt middag en väldigt god Tapas även där med deras egna viner till.

Några av oss var även med på Royal Dolphin där vi åkte ut med en båt till Mascadalen där vi fick hoppa i havet från båten. Sedan fick vi se bl.a. Grindvalar och Tumlare. Mycket lyckad dag inte allt för soligt. Några åkte till Barranceo del Infierno, Adeje och vandrade i Helvetes lavinen. En otroligt härlig upplevelse med många vackra vyer, olika fågelarter såg vi och även grodor. Det var risk för regn denna dag så vandringen kunde ställas in och vi skulle få vända innan vi kom fram. Vi kom fram och vände vid ett magiskt vattenfall. Det kom lite regn när vi kom tillbaka men det gick över fort. En sedvanlig Flamencoshow var det några som åkte på och det var mycket trevligt och en fin upplevelse.

Dessa äventyr-bussresor – Flamenco gjorde vi ju inte själva utan vi hade vår Fritidsledare med oss Conny Larsson som jobbar på Vintersol. Ett stort tack till honom.